02 november, 2010

Bezoek voor Pim


Er stopte een luxe busje met blauwe ramen bij het beeld van Pim Fortuyn, tegenover het Schielandhuis.
Een groepje goedgeklede mensen liep naar het beeld, maakte foto's en was even stil.
Ik zag een paar zakdoeken.

Het doet me goed als ik mensen bij Pim zie. Ook verliefde stelletjes zoeken hem op.
Het is een veilig plekje.

Ik loop iedere dag langs Pim - kijk naar hem op - en vraag me af hoe Nederland erbij had gestaan als...... 

Raar, de jaarlijkse herdenking op 6 mei trekt nog maar enkele fervente aanhangers.
Daarentegen is zijn borstbeeld opgenomen in de toeristische route.
****

Ook aan de moord op Theo van Gogh wordt nauwelijks meer aandacht besteed.

DWDD: zero
P&W: zero (zelfs niet in de zappservice)
De familie Van Gogh liet een IM in de NRC zetten.

De stichting Vrienden Pim Fortuyn had het initiatief voor een herdenking genomen - eerst in de Linnaeusstraat en vervolgens bij "De Schreeuw" .

Als ik vanavond lees dat er een handjevol mensen aanwezig was krijg ik een brok in mijn keel.

Een handjevol klinkt (gevoelsmatig) pijnlijker dan geen herdenking.
**************************************************

Geen opmerkingen: