12 november, 2010

KRO Detectives


Ik lust er wel pap van - Britse politieseries.
Allemaal - op een paar nieuwelingen na.
Op deze foto's staan de personages van Silent Witness. Boven de oude met Amanda Burton als PA Sam Ryan. Een prachtige serie.

Onder de nieuwe crew van Silent Witness. En met de nieuwe hoofdpersonen kwam ook een nieuw scenario.
Hard, vleselijk en bloederig. De eerste keer dat ik keek stond er een teiltje naast de bank.

Maar hoe vaker ik de serie zag hoe ongeloofwaardiger de beelden werden. De nephersenen en dito ingewanden deden me niets meer en - wat verlangde ik terug naar good old Dr. Sam Ryan.


Een paar weken geleden werden we op woensdag ineens getrakteerd op Sherlock, een amateurspeurder met paranormale gaven. Een arrogante jongeman die zichzelf slimmer en onaantastbaarder acht(te) dan de rest van de mensheid.


Hoewel....in de laatste aflevering (vorige week) stond hij in een kansloze positie en deze week was daar ineens Taggert weer.
Ik houd van Britse humor, maar kon die in deze serie toch niet ontdekken. Of niet waarderen.

Waarmee ik wil aangeven dat de KRO de series kokhalzend uitzendt.
Denk je net gewend te zijn aan een chief inspector, verschijnt er een andere sargeant op het scherm. Waarna (na een paar maanden) de oude chief inspector weer een moord mag oplossen.

Mijn absolute favoriet was:


Maar ook die is op mysterieuze wijze verdwenen.
**********************************************************

Geen opmerkingen: