10 november, 2010

Wie is er dood?

Nel Veerkamp is dood.

Wie is er dood?

Nel Veerkamp.

Ik zag het gisteren op de televisie: Breaking News - Nel Veerkamp is dood.
En Paul de Leeuw had zelfs een vestje van haar aangetrokken. Ik hoop zonder haar luchtje.

Maar wie is, sorry - was Nel Veerkamp?

Nel Veerkamp was een item in "Man bijt hond."

Een item?

Ja, een wekelijks terugkerend item.
Een bejaarde Amsterdamse vrouw in tigerprints met een sigaret tussen haar knalrode lippen -of oogverblindend gelakte nagels.
Iemand die ondoordacht, in plat Amsterdams zogenaamde recht voor zijn raap, dingen zei waar men hartelijk om moest lachen. Laat ik haar omschrijven als een kitscherige Tokkie.

Oh.

Ja, inderdaad - oh. Die Nel Veerkamp is dus dood.
Ze is gestikt in haar eigen rook en ligt nu in een spierwitte kist met glitterletters.
Dat begrijp ik niet want ze had gewoon in haar geliefde tigerprint kunnen liggen. Zal wel te duur zijn geweest.

Volgens mij heb jij niet zo veel met die Nel Veerkamp.

Nee, inderdaad.
Nou ja, dat is te zeggen - ik heb niet veel met die mediahype.
Er gaan betekenisvolle mensen dood, maar Nel Veerkamp krijgt de status van beroemdheid. Ze komt nu een hele week langs in "Man bijt hond."
Vreselijk.

Allemaal IM's van Nel Veerkamp?

Ja.
Ik voorspel dat Carlo Boszhard haar, waarschijnlijk rokend vanaf een wolk, in ere zal houden. Zoals hij ook met Jos Brink deed. En die Derek Ogilvie zal ook wel contact met haar gaan leggen.

Maar wie is, sorry - was nou eigenlijk Nel Veerkamp?
***********************************************

Geen opmerkingen: