14 november, 2010

Luctor et Emergo


"Blub blub blub" zei het doucheputje vanmorgen.
Het water in de wc kwam dreigend omhoog toen ik doortrok. 
"Bel De Jong (voor al uw rioleringswerkzaamheden) morgen maar," zei P. "Ik heb vanmorgen tot mijn enkels in het douchewater gestaan."

Mijn hart bonkte in mijn keel. Ik haat problemen onder de vloer.

Terwijl P. een breed relaas hield over het hoe en waarom van een eventuele verstopping keek ik naar buiten en zag de regen met bakken uit de hemel komen.
"Dat is volgens mij de reden," zei ik - naar buiten wijzend. 

Natuurlijk werden we het er niet over eens en ik kan ook niet met stelligheid zeggen dat ik gelijk heb, maar toen het droog werd ben ik weer gaan doortrekken.

Geen blub blub blub - geen opstuwend water. Ook de wastafel liep normaal weg.

Ook Zeeland kent zijn natte plekken.


Komt er nog meer?

Geen opmerkingen: