17 november, 2010

E-reader


Het leek me een ideaal decembercadeau voor een reizende veellezer als mijn echtgenoot.

Selexyz heeft een aantrekkelijke aanbieding van €149,- (nee, niet het toestelletje op de foto).

Waar ik echter van schrik zijn de prijzen van de e-books.
Wat te denken van €17,50 voor Vaslav van Arthur Japin - terwijl het "echte" boek €21,95 kost.

Totdat iemand mij overtuigend kan uitleggen waarom ik een e-reader moet kopen, blijft echtgenoot ezelsoortjes vouwen.
*************************************************

2 opmerkingen:

Foxx zei

Mee eens. Wat mij bovendien tegenstaat is het hele format- en rechtengedoe. Kan ik mijn e-boek over tien jaar nog lezen op de e-reader die ik dan heb? (Ik herlees nl wel boeken). Kan ik mijn e-boek aan iemand anders geven? Een gewoon boek kan ik uitlenen. Sommige e-books doen het alleen op de eerste e-reader. Verder vind ik het aanbod in de boeken die ik leuk vind (vnl ned literatuur) uiterst mager.

Ellen ten Bruggencate zei

Dank voor de nuttige aanvullende info.