25 november, 2010

De Volendamse plaag


Deze blog schrijf ik op uitdrukkelijk verzoek van mijn echtgenoot.

Ik heb hem een eenmalig gastredacteurschap aangeboden, maar hij vindt dat ik het moet schrijven.
"Dat is je plicht, El."
"Ja maar dan weten mijn lezertjes meteen dat wij iedere avond tijdens het eten naar RTL Boulevard kijken. Dat is schadelijk voor mijn imago." 

Mijn echtgenoot heeft schijt aan mijn imago en gelast mij (op straffe van het inhouden van mijn maandelijkse toelage) aandacht aan het volgende te besteden. Ik doe het - zij het met grote tegenzin.

Manlief ergert zich groen en geel aan het Volendamse zangduo Nick&Simon.
Hij wil zelfs geen paling meer eten. En een toeristisch uitje met buitenlandse vrienden naar het pitoreske Volendam zit er nooit meer in.

Nick&Simon zijn iedere avond op de televisie. I e d e r e avond.
Is het niet in een talentenshow, dan is het wel in een palingsoap of een ander showbizzprogramma. RTL Boulevard heeft sowieso dagelijks nieuws over de palingzangers. Of over de familie van Nick&Simon.

Als oma Simon een koudje heeft gevat wordt er meteen alarm geslagen. Als Nick's tante een scheet laat zit heel Nederland een week in het donker.

We krijgen iedere dag privébesognes van Nick&Simon door onze strot gedouwd. Het is een ware plaag.
Mijn echtgenoot vraagt zich zelfs af of ze zendtijd kopen.

Er is een kleine Nick op komst waar we negen maanden lang iedere dag van op de hoogte worden gehouden. Eet Nick's vriendin nog wel paling of is ze overgestapt op de zure bommen?

Mijn echtgenoot is normaalgesproken de rust zelve. Maar als hij de namen Nick&Simon hoort tiert hij de hele Coolsingel schoon.

We hebben het een keer meegemaakt dan Nick&Simon op NL1, NL2, RTL4 en SBS6 waren. Tegelijk!!

Waarschuwing:
Hebben wij een Nick&Simon bui: blijf dan uit de buurt.
*****************************************************************************

Geen opmerkingen: