01 november, 2010

Tussenstand

*********************************
Vanmorgen, na het douchen, ben ik weer op die ellendige weegschaal gaan staan.

Omdat ik met, maar ook zonder bril, die streepjes toch niet kan onderscheiden, heb ik echtgenoot gevraagd voor mij te kijken.

Hij zette zijn leesbril op en ging aan mijn voeten liggen (zoals het hoort).

"Heb je je goed afgedroogd? Iedere druppel telt," lachte hij satanisch. "En recht vooruit kijken."

Toen liet hij me ontzettend schrikken: "oh jee, je bent aangekomen."

"Dat kan niet," gilde ik. "Verdomme dat kan niet. Als dat zo is, ga ik meteen naar Specker om een pond marsepein te kopen en die vreet ik dan in een keer op."

Ik boog mijn hoofd en zag nog net een duim van de weegschaal afglijden.

Trots vermeld ik dat ik - in nog geen vier weken - bijna vijf kilo ben afgevallen.

Echtgenoot daarentegen is een blauw oog rijker.
****************************************************************

Geen opmerkingen: