25 november, 2010

Matigen

*********************
Even mijn hart luchten.

Ik moest gisteren naar de orthopeed voor de zoveelste controle van mijn rechterschouder, waar ik jullie al eerder mee heb lastiggevallen. Het gaat niet goed met die schouder en de orthopeed ziet geen andere uitweg dan opereren.

Daar wacht ik dan maar mee tot het voorjaar. Het kan in verband met de geplande reizen gewoon niet eerder.

Deze bevriende bottendokter klaagde vijf jaar geleden, nadat ik aan dezelfde kwaal links was geopereerd, over de laag vet waar hij doorheen had moeten snijden.
Ik lag me toen kapot te schamen in het ziekenhuisbed. Nee, het was geen grapje - daar ken ik 'm te goed voor.

Dus dacht ik hem te verrassen met "ik ben acht kilo afgevallen."
Officieel waren het er zeveneneenhalf  - maar ik wist dat die acht een dezer dagen een feit zou zijn.
"Ja, ik dacht al iets te zien," zei hij weifelend.

Ik zag dat hij loog. Ik wist dat hij loog - want niemand ziet het.

Hij schoof de weegschaal richting mijn voeten.
"Oh - nee L. No way. Daar ga ik niet opstaan."
Ik ben namelijk veel zwaarder dan ik eruitzie. Het "zware botten verhaal" is geen sprookje en slaat zeker op mij.

"Okee, dan moet ik je op je woord geloven."
Dat klonk vals en het gevoel me coute que coute te moeten bewijzen borrelde op.
Ik ging voor hem staan en trok mijn spijkerbroek, zonder die los te maken, over mijn buik en billen naar beneden en vervolgens weer omhoog. Dat herhaalde ik enkele malen in een versneld tempo.
Hij schoot in de lach en hief zijn handen in de lucht als teken van overgave.

Bij Marina Rinaldi (MaxMara-mode voor dikkertjes) kocht ik deze week een nieuwe blouse. Ik ben vaste klant, als m'n portemonnee het toelaat.
De verkoopster pakte automatisch maat 27 uit het rek. Ook zij zag blijkbaar niet dat er wat kilo's af waren.

Ik paste de blouse en voelde me verdwalen in de stof. Het was een tent en ik was de tentstok.

De verkoopster keek stomverbaasd toen ik het pashokje uitkwam.
"Maatje kleiner proberen, mevrouw?"

Ze pakte een 25. Maar ook die ging iets te makkelijk aan.

Uiteindelijk verliet ik de winkel met een blouse maat 23.
Twee maten kleiner - en dat voelt nog lekkerder dan acht kilo lichter.
**********************************************************************************

3 opmerkingen:

beheerder zei

Wat goed dat het zo lekker gaat! Moet je straks alleen wel op zoek naar een nieuwe Marina Rinaldi... een voor dunnerdjes. :-)

Angelien zei

Ellen, heb je al eens gedacht aan Cranio-Sacraal Therapie? zie: http://www.altned.nl/craniosacraaltherapie/ of http://www.manuelegeneeskunde.nu/cranio.html . Kan ik je van harte aanbevelen! Ik weet uit ervaring dat het zeer goed helpt en ken ook een hele goede therapeute, als je wilt kan ik je haar adres doorgeven.
sterkte,
Angelien

Ellen ten Bruggencate zei

Sorry - maar alle goedbedoelde adviezen inzake mijn lijf/gezondheid wuif ik weg.

Manuele therapie doet niets! Zeker niet tegen deze aandoening.