19 november, 2010

Gewichtige zaken

****************************************
Mijn streven was twaalf.
Op de dag dat we met kerstvakantie gaan wilde ik twaalf kilo lichter zijn. Dat is weliswaar nog een maand weg, maar ik denk niet dat ik 't haal. Tien komt meer in de richting.

Ik sta nu op minus zeven (sinds 6 oktober) en ben daar toch een beetje teleurgesteld over.
Ook omdat niemand het ziet. Ja, echtgenoot zegt dat hij mijn ribben voelt, maar die schat probeert me alleen maar te stimuleren.
Zelf voel en zie ik die blubberbuik nog steeds. Dus lig ik 's morgens op bed oefeningen te doen.

Lijnen in sinterklaastijd: hoe erg kan een mens zichzelf kwellen.
Mannen met een buikje zijn leuk. Vrouwen met een buikje zijn afzichtelijk.

Waarom gaat het er bij mij altijd op de verkeerde plaatsen af? Ik heb nooit dikke benen of billen gehad - maar die schrompelen nu helemaal weg.

Het probleem zit 'm in mijn leefpatroon. Ik ben een avond - of liever nachtmens. Dat houdt in dat ik 's avonds graag wat mag snacken.

Waren dat vroeger zakken chips en kilo's drop, nu is het een appeltje of een bakje magere kwark. Maar ook dat moet ik laten, is mij verteld. Na negen uur eten is niet goed en dus neem ik alleen maar vocht tot me.

Maar dat vocht mag geen alcohol bevatten, want in alcoholische dranken zit suiker. Veel suiker.
En ik houd erg van sterke drank.

Mensen, ik ben een geheelonthouder geworden. Jezus - ik vind het vreselijk.
Ik mis mijn borreltje(s) voor het eten. Mijn Manhatten, mijn Rusty Nail (foto), mijn Keteltje One, mijn Single Malt, mijn Wodka Cranberry.


Soms doe ik "troostaankopen," zoals dure lingerie. Ik maak mijzelf wijs dat zolang ik nog spannende beha's kan kopen het wel meevalt met mijn breedte.

Laatst stond ik weer van mijzelf te walgen in het kleedhokje toen de verkoopster iets "opbeurends" zei, terwijl ze mijn volumptueuze voorgevel in de cups propte. "Als u afvalt wordt de omvang wel minder, maar de borsten blijven even groot."

"Zal mijn man erg blij mee zijn," antwoordde ik met een zure lach en ik kocht de beha van €125,-
*************************************************************************************************************

Geen opmerkingen: