29 november, 2010

Het Youp-effect

*************************************
Mijn hart klopt al bijna zes weken vol verwachting.

Eerlijk gezegd had ik mijn iPhone al lang verwacht. Toen ik hem bestelde werd mij verteld dat ik hem, als vaste klant van T-Mobile, wel binnen vier weken kon komen ophalen.

Nee dus.

Daarom: tijd om de klantenservice te bellen. Dat ga ik nu stapsgewijs met u doornemen.

1. Geen idee welke keuze ik moet maken in dat programma, maar ik krijg gelukkig iemand te spreken nadat ik op goed geluk een vijf heb ingetoetst.

2. Ja vervelend - meteen excuses eroverheen. Heel veel excuses. Mijn telefoontje is van groot belang. Daar kunnen ze wat mee.
Of ik maar even alle persoonlijke gegevens wil doorgeven.

3. Ze krijgt waar ze om vraagt.
Okee, fijn dat ik T-Mobile kan helpen, maar nu mijn probleem. "Waar blijft mijn iPhone?"

4. "Heeft u een ogenblikje?"

5. Ja, ik wacht een ogenblikje.

6. Ah, daar is de klantenserveerster weer.
Vervelend dat ze me in de wacht moest zetten. Excuses daarvoor. Het is de bedoeling dat mijn klacht zo goed mogelijk wordt afgehandeld. Daarom wil ze me naar een andere afdeling doorverbinden.

7. Okee, verbindt u maar rustig door...................

8. Ah, daar hoor ik een andere stem. Van een andere klantenserveerster.
Of ik maar even alle persoonlijke gegevens wil doorgeven.

9. Ik zeg dat ik dat de vorige klantenserveerster al heb verteld.

10. Oh, ben ik doorverbonden? Wie was die klantenserveerster dan?

11. Geen idee - maar vertelt u mij nou eens snel waar mijn iPhone blijft.

12. De klantenserveerster stelt zich keurig aan mij voor en biedt namens T-Mobile haar excuses aan.
Mijn klacht is van groot belang. Daar kunnen ze van leren.
En de eerste klantenserveerster had onjuist gehandeld, waarvoor ze zich ook nog eens verontschuldigt. Ook daar zal ze rapportage van maken.

13. Ik begin verwensingen aan het adres van Youp van 't Hek te mompelen.

14. "Mag ik u even in de wacht zetten? Zodat ik het goed voor u uit kan zoeken."

15. Mijn zucht is mijn antwoord.

16. Ze is na nog geen minuut weer terug.
Weer word ik overladen met excuses dat het allemaal niet loopt zoals het moet lopen en dat zij daar als klant ook niet blij mee zou zijn.
"U krijgt 10% korting op uw eerstvolgende nota."

17. "Mooi, maar kunt u mij vertellen of mijn bestelde iPhone is getraceerd? En, indien ja - hoe lang ik er nog op moet wachten?"

18. "Uh, nog maximaal twee weken."

Youp's actie ondersteun ik van harte.

Echter - de klantenservice van T-Mobile is veranderd in een soort angstige excuusservice - waar de tegoed- en kortingsbonnen met grote hoeveelheden tegelijk de deur uitgaan.
******************************************************************************************************************

Geen opmerkingen: