30 november, 2010

Comedy

*****************************
Nog even over Leslie Nielsen.

Gisteren had Jan Mulder bij DWDD geen goed woord over voor de overleden acteur. Hij vond Nielsen niet leuk en ging hem meteen vergelijken met Louis de Funès. Tsja......................

Hoe harder de anderen aan tafel hem van zijn ongelijk probeerden te overtuigen, des te hardnekkiger verzette Mulder zich tegen de humor van Nielsen.


Ik was helemaal niet zo'n De Funès fan. Ik hield meer van de naïeve Bourvil - zoals ik ook meer van de naïeve Dunne hield.

Ik kan me voorstellen dat men Leslie Nielsen - of liever gezegd zijn films - niet leuk vindt. Terwijl zoonlief en ik in een deuk lagen bij Naked Gun zat echtgenoot stoïcijns een boek te lezen.
Het kon hem ook niet bekoren.

Comedy is een heel moeilijk genre.

Er zijn maar weinig leuke films. Maar Nielsen vond ik vanwege dat melige juist zo leuk - het was bijna slapstick.

Zo houd ik meer van Britse dan van Amerikaanse humor en loop ik gillend weg voor series als "Kinderen geen bezwaar."

Ik merk ook dat mijn smaak met het verstrijken der jaren verandert. Wat ik in de jaren zeventig om te gieren vond is nu niet meer om aan te zien.

Gevoel voor humor verdwijnt niet. Het verandert.
**************************************************************************

Geen opmerkingen: