21 juli, 2009

DFDSlecht

*****************************
Sorry, maar mijn klachtenlijn staat weer open. Het betreft DFDS Seaways.

Had ik het in mijn vorige blogje over een Colaatje van €3,80, ’s avonds wemelde het van de ontevreden reizigers bij de servicedesk.
Klachten dat er geen internet was, over het slechte eten, maar vooral over de exorbitant hoge prijzen.
Ik hoorde een onvervalst Amsterdams geluid behoorlijk tekeer gaan in zelfverzonnen Engels. De man had €5,80 moeten betalen voor een kop koffie dat hij omschreef als slootwater.

Zelf stonden wij ook ons beklag te doen.
We hadden een fles Campari in de TaxFreeshop gekocht voor Pound Sterling 11,95.

Ik wist dat bedrag gepast neer te tellen. De vijf pence in drie munten (twee van twee en een van een pence). De caissière schoof de munten terug en vroeg om een muntstuk van vijf cent. Anders moest ik mijn drie muntjes maar eerst gaan wisselen bij de varende bank.

Er ontstond een discussie die ik niet zal beschrijven. Maar boos werd ik.
Nergens stond er dat je niet met kleine muntstukken mocht/kon betalen. Het was voor madame inconvenient, daarom weigerde ze mijn kleingeld.

Dus wilde ik er het mijne van weten en stapte – met P. in mijn kielzog – naar de servicedesk. Ook daar enige verbazing.
Er werd direct actie ondernomen door een mevrouw met één streep op haar veel te grote uniform. Het duurde even voordat ze onverrichter zaken terugkwam.

De caissière had voet bij stuk gehouden en de éénstreep wist zich er geen raad mee. Dus werd er gebeld met boven en binnen twee minuten liep er een knappe, zongebruinde mannelijke vierstreep -vergezeld door een forse vrouwelijke driestreep - langs ons richting TaxFree.

De caissière bleef echter volhouden en had het gegooid op een kasverschil. Niemand wist wat de policy was en juist dat maakte P. driftig. De vierstreep stond ons lacherig, schouderophalend te woord, maar had geen antwoord op onze vraag.

‘Good luck with your ship,’ wenste P. hem toe. Met andere woorden: geen reisjes meer met DFDS.

King of Scandinavia, waar één fles Campari net zo duur is als twee kopjes slootwater.

3 opmerkingen:

Bert zei

Volgende keer dan maar wat meer rijden en met de Stena line? Daar heb ik tenminste alleen maar goede ervaringen mee. Zie mijn reactie op je blog van 12 Maart 2009.

Cheers

Ellen ten Bruggencate zei

Alsof je gedachten kunt lezen, Bert. We hebben gisteravond aan tafel zitten afwegen hoe we de volgende keer naar Schotland gaan (met de auto).

Ellen ten Bruggencate zei

Uitgelicht.
Berts reactie van 12 maart:

Maar mijn meest verrassende klantenservice ervaring de laatste maanden was met de Stena Line (Hoek - Harwich). Ik wilde vlak voor Kerst naar NL en kwam er pas op de dag van afvaart achter dat ik door eigen stommiteit een ticket voor Nov i.p.v. Dec had gekocht (niet goed opgelet bij het boeken en bovendien mijn tickets niet goed bekeken toen ik ze ontving ....). Gelukkig kon ik nog een ticket kopen voor de gewenste dag. Maar raad eens? Het niet gebruikte ticket van Nov werd geheel terug betaald, er werden zelfs geen administratiekosten in rekening voor gebracht. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld was, zeuren was niet nodig. De Stena Line heeft er in ieder geval een klant bij ....