15 juli, 2009

Practicedays

**********************************
Vanaf maandag tot en met woensdag kunnen de spelers oefenen. Normaliter zijn dat ontspannen dagen.

De spelers gaan met hun fans op de foto, geven handtekeningen, maken een praatje, een grapje en zijn benaderbaar.
Dat mag ook wel want de toeschouwers betalen veel geld voor de entree. De stemming is doorgaans relaxt.

Doorgaans!

Er is echter één uitzondering: Tiger Woods genaamd.

Wat ik gisteravond in de stampvolle pub (golfliefhebbers from all over the world zijn hier neergestreken) hoorde verbaast mij niets, maar maakt mij wel nog meer anti-Tiger.

Mijnheer is om zes uur 's morgens (zonder publiek, want de hekken gaan om acht uur open) gaan oefenen. Zo onttrok hij zich feitelijk aan zijn verplichting.
Nou ja, aan een sacherijnige Tiger is sowieso niet veel plezier te beleven.

Wat ik echt schandalig vind is dat hij zijn beklag heeft gedaan over het ontbreken van marshalls.(Marshalls zijn de ordebewakers/regelaars op de baan - het zijn vrijwilligers, veelal lid van clubs in de omgeving)

Tiger Woods mag dan de grootste golfer van de wereld zijn; voor zijn oefenrondje zou ik ook niet om vijf uur mijn bed uitkomen.

Geen opmerkingen: