08 juli, 2009

Dienstkloppers

**********************************************
Als het nieuws is dat Ad Melkert - oud-minister (Sociale Zaken, PvdA) en nu nog tweede man bij VN-Ontwikkelingsorganisatie UNDP, de nieuwe gezant van de VN in Irak wordt - dan laat ik dat voor wat het is.
Voor kennis aangenomen.

Dat Dick Scheringa het hoog op heeft met VVD' ers is wel opvallend. Na Gerrit Zalm en Frank de Grave mag nu Robin Linschoten het proberen bij DSB.
Voor kennisgeving aangenomen.

Laat ik mijn eigen nieuws maar brengen. Rotterdams nieuws.

Ik fietste over de Gerdesiaweg langs een horecagelegenheid. Mijn kettingkast maakte een raar geluid, dus stapte ik af en zette mijn fiets op het grasveldje naast het fietspad.
In de verte zag ik drie parkeerwachters aankomen. Een lege straat met parkeermeters, maar een overmacht aan drentelende ordehandhavers.

Er stopte een rood autootje voor het café. Een dame spoedde zich met een grote poster naar binnen. Ze had de dienstkloppers niet in de gaten.
Zij haar echter wel.
De heren zetten er de pas in. Nog voordat de dame terug was ontfermden ze zich over het enige vehikel in de straat: haar rode autootje.

Hooguit twee minuten is ze binnen geweest. Alleen maar om die poster af te geven. Ik hoorde de kroegbaas wanhopig een pleidooi voor haar houden.
Tevergeefs.
Regels zijn regels, wet is wet. De kas van Bos moet rinkelen.

Ik weet niet waarom, maar ik dacht meteen aan het taxislachtoffer in Amsterdam.

De opgekropte woede reageerde ik af op het achterwiel van mijn fiets. Die kreeg een ongenadig harde trap. Daarna vervolgde ik mijn tocht naar huis.

Zij een bon.
Ik een tik.

Geen opmerkingen: