01 juli, 2009

Natuurfilm


Zappend naar Wimbledon stuitte ik op de aankondiging van Into the Wild, een veelbesproken film van - de door mij mateloos bewonderde - Sean Penn. Ik bleef hangen.

Het is de verfilming van een waargebeurd verhaal:
Een rebelse, idealistische jongeman ontvlucht zijn (rijke) milieu en het materialisme en gaat op weg naar het onherbergzame Alaska. Hij reist van wonderschone plek naar wonderschone plek.

Op veel van die wonderschone plekken zijn wij geweest (behalve Alaska). Dat is ook het enige wat mij boeit aan de film, die onbeschrijflijk mooie natuur.

Geen moment kom ik echt in het saaie, voorspelbare verhaal. Geen moment voel ik sympathie met de hoofdpersoon.
Geen moment pakt het mijn interesse of nieuwsgierigheid.

Wel krijg ik weer ontzettend veel zin om een mooie route uit te stippelen. Dwars door the Dakota's, langs the Cheyenne River, Wyoming, the Rocky Mountains.................................

Into the Wild.

Geen opmerkingen: