04 augustus, 2009

Mexflu-alert (aangepast)


<== U kunt weer anoniem meerdere antwoorden aanvinken.
------------
Manlief werkt - sinds zijn vertrek vorig jaar bij ABN*Amro - op detacheringsbasis bij een andere financiële instelling.
Dit heeft hij in zijn bijna veertigjarige loopbaan nog niet meegemaakt:

- Er is een mail aan alle medewerkers verstuurd met instructies, zoals hoe je je handen moet wassen.
**
- Op ieder bureaublok en in de wc liggen desinfecterende (weggooi) doekjes om deurkrukken, computers, telefoons, bureaus en zelfs dossiers mee schoon te maken.
**
- Er is naast gewone zeep ook desinfecterende zeep beschikbaar.

Ook kwam er vandaag post van Tempo-Team.
-----
En desondanks........................................
-----
*****5 Augustus:
Wie geïnteresseerd is in de expansiedrift van dit virus, kan ik de FLU TRACKER aanraden.
-----
Groenland lijkt the place to be. De naam klinkt ook gezond.

3 opmerkingen:

Foxx zei

Nee Ellen, ik ben niet bang voor de Mexflu, em laat me ook niet vaccineren. Ik behoor dan ook niet tot een risicogroep, dus ik heb makkelijk praten. De Mexflu is gemiddeld minder gevaarlijk dan de gewone influenza, die jaarlijks in nNederland bijna 1 miljoen mensen treft, waarvan er dan max 2000 overlijden. Daar laat ik me overigens ook niet tegen vaccineren. Ik erger me ook aan de paniekzaaierij op tv, aangezwengeld door de medicijnfabrikanten en gefaciliteerd door het komkommerseizoen in televisieland. Dat belangenbehartiger Coutinho hier ook aan meedoet bevestigt mijn vooroordeel tegen hem.

Ellen ten Bruggencate zei

Foxx, bedankt voor je (geruststellende) reactie waar ik het w.b. het tweede deel geheel mee eens ben.

Paniekzaaien komt omdat men er het hoe en wat niet van weet en dus geen duidelijkheid kan scheppen.

Dat Coutinho ook nog eens zo minachtend over de aanpak in de UK praat, vind ik schandalig.

Aan mijn enquêtetje zie ik dat het wel meevalt met de bezorgdheid.

In feite zouden die maatregelen, die ik in dit blogje beschrijf altijd moeten gelden. Hygiëne moet niet griepafhankelijk zijn.

Foxx zei

Ellen, dat U wat betreft de eerste alinea anders insteekt is volkomen begrijpelijk. Uw man behoort tot een risicogroep. Uw laatste zin is mij uit het hart. Afgelopen weekend weer eens in de trein, daar maak je wat dat betreft van alles mee. Tot zover over dit onderwerp.

Met groet.