23 augustus, 2009

Rancune-journalistiek

Er is door mij genoeg aandacht aan besteed. Als ik mijn 'oude' blogjes teruglees wordt mijn mening alleen maar versterkt: wat wonen er veel kinderen in columnistenland.

Voor het label MEDIA heb ik blogjes geschreven over ruzies tussen journalisten en columnisten.

Zwagerman, Holman, Pam, Groenteman, Radhakishun, ze komen allemaal voorbij. Allemaal op elkaar hakkend, over elkaar buitelend.
Lachwekkend gekibbel. Maar wel inhoudelijk gekibbel.

Deze week heb ik mij verbaasd over HP/de Tijd. Stomverbaasd.
Sinds de redactiewissel had ik het weekblad niet meer gelezen.

HP/de Tijd verkeert in zwaar weer en doet er alles aan om de verkoopcijfers op te krikken.
Lees het stuk van Jan Zandbergen, die duidelijk de frustraties van zich afschrijft - over de koude ruggen van onder andere Martin Bril en Theo van Gogh.
Ook voormalig hoofdredacteur Steenhuis wordt geciteerd. Verbazingwekkend.
(Ik had problemen met het scannen - zie volgende blog)

Van Zandbergen zal ongetwijfeld gelijk hebben, de feiten laten spreken - maar erg kies vind ik het niet. Temeer daar het persoonlijke vetes betreft. Over de creatieve kwaliteiten van Van Gogh of Bril wordt niet gerept.

Daarin overstijgen zij Jan Zandbergen immers.

Geen opmerkingen: