08 augustus, 2009

Parade stad

In het kader van "hoe houden wij onze burgers zoet" wordt er zomers bijna ieder weekend een grootse happening in Rotterdam georganiseerd. Het liefst met grensoverschrijdende decibellen.

Volgende week wordt er weer geraced door Formule 1 wagens.

Vandaag is de beurt aan de Streetparade, waar wij op zich niet veel last van hebben. De route scheert langs ons heen. Wel is er veel volk op de been.
------
Twee weken geleden kon ik een mooie foto-impressie tonen, nu moet het in woorden.
Lastig, want om een juiste indruk te geven verval ik in stigma's en gebruik ik woorden die als discriminerend opgevat kunnen worden.

Laat ik (voorzichtig) proberen een beeld te scheppen.
------
In tegenstelling tot het subtropische Zomercarnaval hebben we nu met een "nationaal" feest te maken. Gabbers en buitenlui zijn naar de Maasstad gekomen. Lonsdale-achtige kleding en 'fris' opgeschoren knarren bepalen het straatbeeld.

In tegenstelling tot twee weken geleden horen we onafgebroken sirenes.

In tegenstelling tot twee weken geleden horen wij nu geen muziek.

In tegenstelling tot twee weken geleden is er nu een ZERO-tolerance beleid. Geen drank - geen drugs.

Dansende mensen heb ik niet gezien. Waarschijnlijk spaart iedereen zijn krachten voor het grote slotfeest op het Lloyd terrein.

Toch twee foto's op veilige afstand. Mocht u het niet goed kunnen zien?

White trash!

Geen opmerkingen: