30 oktober, 2009

Weerzien

********************
Het moge inmiddels duidelijk zijn dat ik op het gebied van internetnoviteiten altijd een paar stappen achterloop. Gelukkig weet ik het meestal weer in te halen.

Zo ook met contactsites.
Hyves doet mij aan een overdragelijke ziekte denken, dus die heb ik overgeslagen. MSN en Skype staan op een laag pitje. Ik Twitter alleen de aankondigingen van mijn Vertelsels en hoewel ik dankzij een Amerikaanse vriendin (die niets in Skype zag) op Facebook sta, doe ik daar niets mee.

Ik begrijp niet waar mensen de tijd en energie vandaan halen. Ze zoeken op Facebook dezelfde contacten als op Hyves om vervolgens die mensen ook nog eens te gaan volgen op Twitter. Daar zie ik het nut niet zo van in.

Maar goed, ik kan mij ook alleen via mijn laptop met mijn internetcontacten bezighouden. Hopeloos ouderwets ben je als je nog geen Blackberry of iPhone hebt.
Jammer dan. Hoewel ik dol op electronische speeltjes ben, tot nu toe staan er nog andere wensen op mijn lijstje.

Onlangs werd ik op LINKEDIN, een zakelijk georiënteerd sociaal netwerk, gewezen. Ja, dat sprak me meteen aan.
Via Linkedin ben ik onder andere in contact gekomen met oud-klasgenoten. Nu wroet ik sinds mijn boek veel in het verleden, dus bedacht ik de alumni groep Het Rotterdamsch Lyceum te starten.

Een paar jaar geleden heb ik gepoogd de "Berlijngroep" (excursie 1973) bij elkaar te krijgen. Ik hoopte op een kettingreactie, maar het lukte me niet iedereen te pakken te krijgen en helaas is het leven voor sommige jaargenoten erg kort geweest.
Als het aan mij ligt komt die reünie er zeker nog eens.

Op 14 november aanstaande zie ik (dankzij Linkedin) vijf oud-klasgenotes na zo'n veertig jaar weer terug. Een van hen verraste mij door bij de presentatie van mijn boek aanwezig te zijn. Toen spraken we af iets te organiseren, dan maar met een klein groepje. Over twee weken wordt de daad bij het woord gevoegd.

Mijn moeder kwam in 1937 in Leiden aan. Zij heeft tot het jaar van haar overlijden (2002) jaarlijks een reünie georganiseerd voor en met haar jaarclub.

Weg van mijn moeder leidt mij nu ook fysiek terug naar mijn jeugd.

Geen opmerkingen: