31 oktober, 2009

Petitie

*************************************
Uit de kast, uit de klas

Wij,
Bezorgde Nederlanders,
constateren
• Dat de Nederlandse wet scholen op religieuze grondslag nog altijd het recht geeft om lesbische, homoseksuele of biseksuele leerlingen van school te sturen;
• Dat het bezoeken van Gay Pride, lidmaatschap van een homo organisatie of het op andere wijze openlijk uiting geven aan je seksuele voorkeur daarvoor al voldoende aanleiding kan zijn, als daarmee de grondslag van de school wordt geschonden;
• Dat de Nederlandse wet scholen op religieuze grondslag ook nog altijd het recht geeft om lesbische, homoseksuele en biseksuele docenten te ontslaan die openlijk uiting geven aan hun seksuele voorkeur;
• Dat de Nederlandse wet op deze wijze discriminatie van lesbiennes, homoseksuelen en biseksuelen legitimeert;
• Dat Nederland hierover op de vingers is getikt door de Europese Commissie, de Raad van Europa en de Commissie Gelijke behandeling;
• Dat de regering de besluitvorming op dit punt al 3 jaar voor zich uit schuift. meer

Ik ben niet zo'n actievoerder, maar deze petitie sprak mij aan en heb ik ondertekend.

Als u ook vindt dat de geur van spruitjes steeds penetranter wordt, teken dan.............
********************************************************************************

4 opmerkingen:

Bert zei

Getekend ....

Ik vind dat die scholen op religieuze grondslag sowieso moeten verdwijnen. Religie doe je maar thuis, in de kerk / moskee / synagoge / etc. Maar dat zal voorlopig wel ijdele hoop blijven met onze refo-regeringen ....

Cheers uit Cambridge

Ellen ten Bruggencate zei

Je bent in ieder geval weer veilig thuis!

Bert zei

Ja, we zijn Heathrow niet voorbijgevlogen, dus de piloten op mijn vlucht waren blijkbaar niet bezig met 'andere activiteiten' ....

Moet Dinsdag alweer de lucht in, zucht.

Cheers

Ellen ten Bruggencate zei

Ik trap niet in die zucht. :-)